Skip to main content
  • Remenja’mmm és un projecte impulsat per Rezero, Banc de Recursos, Nutrició Sense Fronteres i grup gsr. Aquest projecte té l’objectiu de reduir el malbaratament alimentari en el sector de la restauració.
  • Compta amb més de 270 restaurants adherits d’arreu de Catalunya, especialment concentrats a Barcelona, Roses, Terrassa, Sabadell, Molins de Rei, Vilanova i la Geltrú, Solsona i Sitges.
  • Remenja’mmm integra una comunitat de professionals de la restauració compromesos en la lluita contra el malbaratament alimentari
  • Aquest any es convoca per segon vegada un concurs on serà premiat l’establiment amb la millor iniciativa que promogui la reducció del malbaratament alimentari i la bona gestió dels aliments.

Barcelona, 5 de febrer de 2019. El projecte Remenja’mmm, impulsat per Rezero, Banc de Recursos, Nutrició Sense Fronteres i grup gsr, convoca la segona edició del Premi Remenja’mmm, un concurs on es premiaran aquells restaurants que duguin a terme les millors accions per reduir el malbaratament alimentari.Recordem que un terç del total de la producció alimentària mundial destinada a consum humà acaba llençant-se i per això cal un canvi en consciència de tots els agents que intervenen en el cicle alimentari.El concurs forma part del projecte “Remenja’mmm”, que promou la reducció del malbaratament alimentari en el sector de la restauració i visibilitza les bones pràctiques de professionals de la restauració compromesos.Fins el dia 31 de març de 2019 es podran presentar com a candidats tots aquells restaurants, hotels o bars de menú que ja estan adherits al projecte “Remenja’mmm”, i també qualsevol establiment (de les categories esmentades) que dugui a terme una o més accions per reduir el malbaratament alimentari en el seu dia a dia.Per poder participar en aquesta convocatòria s’ha de fer una sol·licitud omplint un formulari (dades de l’establiment, del responsable de la inscripció, i la descripció de la bona pràctica que es presenta per optar al premi Remenja’mmm) que es troba a la pàgina web de www.remenjammm.cat.Hi haurà un jurat format per representants d’administracions públiques, empreses col·laboradores i persones referents del món de la restauració que seleccionarà les millors iniciatives presentades valorant la durada de l’acció, com incideix (reducció, aprofitament o donació d’excedents alimentaris), efectivitat, impacte en la comunicació, fase del cicle alimentari on influencia, innovació, i la integració amb altres accions.Les següents institucions i persones formen part del jurat: Agència de Residus de Catalunya, Ajuntament de Barcelona, PIMEComerç, Federació Intercomarcal d’Hostaleria i Restauració, Opcions, Barcelona Restaurants Sostenibles, Roser Torras de l’empresa d’esdeveniments i comunicació gastronòmica grup gsr, Ada Parellada del restaurant Semproniana, Mingo Morilla del restaurant Cal Mingo i Manuel Bruscas (coautor de Los tomates de verdad son feos).La millor iniciativa serà premiada i reconeguda per aquestes administracions i col·laboradors del projecte com la millor acció Remenja’mmm del 2019. Els encarregats de lliurar el premi seran autoritats públiques de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i personalitats del món gastronòmic.Es donarà a conèixer el nom dels premiats amb una publicació tant a la pàgina web com a les xarxes socials (facebook, twitter i instagram) de Remenja’mmm en un màxim de 3 mesos després de la data de venciment de presentació de candidatures.

Projecte Remenja’mmm

El Premi s’emmarca en el projecte Remenja’mmm, impulsat per les entitats Rezero, Banc de Recursos i Nutrició Sense Fronteres, així com grup gsr, i té l’objectiu de sensibilitzar, tant als consumidors com a la indústria de restauració i hostaleria, en la prevenció del malbaratament alimentari tot oferint propostes i accions alternatives per a la seva reducció. La campanya es va iniciar fa dos anys i va començar oferint una solució pràctica (un envàs especialment dissenyat i atractiu) per recuperar l’excedent que es genera per part dels comensals a les taules dels restaurants. La campanya, que compta amb la connivència dels restauradors, té un to divertit, proper, atractiu i emocional.

L’adhesió a la campanya, actualment gratuïta, només requereix del compromís per part dels restaurants i hotels de reduir el malbaratament alimentari i ser proactius amb els seus clients per normalitzar l’hàbit que s’enduguin el menjar en cas que no se l’acabin. L’enviament dels materials compta amb la col·laboració logística de TotalSafePack.

Entitats impulsores

Rezero (Fundació Prevenció de Residus) és una entitat que vetlla per canviar el model de producció i consum cap al Residu Zero, impulsant accions i polítiques de prevenció de residus i treballant en xarxa amb els agents econòmics i socials. En l’àmbit del malbaratament alimentari impulsa el Pont Alimentari conjuntament amb Fundació Banc de Recursos.

La Fundació Banc de Recursos neix fa 20 anys amb la voluntat de lluitar per una distribució més justa de la riquesa i un model de consum més responsable. Promou la reutilització de materials i equipaments d’empreses (excedents o utilitzats però que encara estan en bon estat) derivant-los cap a entitats socials a través del Pont Solidari. En l’àmbit alimentari, impulsa la reducció del malbaratament amb el projecte Pont Alimentari, que desenvolupa junt amb Rezero.

L’ONG Nutrició Sense Fronteres (NSF) és una organització sense ànim de lucre que actua per eradicar la malnutrició al mon. La prevenció i reducció del malbaratament alimentari es una de les línies prioritàries de la seva activitat i el projecte BCN comparteix el menjar un projecte referent de treball en xarxa per a la reducció del malbaratament alimentari en el sector HORECA.

Amb 20 anys d’experiència i èxits a les espatlles, grup gsr és una empresa d’organització, promoció i comunicació dedicada en exclusiva als àmbits de l’alimentació, l’hoteleria, la restauració, la gastronomia i l’etnologia. Especialista en grans produccions de gastronomia, tant a nivell local, nacional com internacional, grup gsr compta també amb una agència per la qual han passat alguns dels projectes amb més personalitat del panorama gastronòmic nacional. grup gsr compta amb la seva pròpia revista gastronòmica digital (www.7canibales.com), líder en la difusió de contingut gastronòmic i enològic.

Per a més informació podeu contactar amb:

REZERO – FUNDACIÓ PREVENCIÓ DE RESIDUS I CONSUM
Marta Beltran, coordinadora
www.rezero.cat
martab@rezero.cat
Tel: 93 669 61 07 i 676 488 720

FUNDACIÓ BANC DE RECURSOS
Mariona Ortiz, coordinadora
www.bancderecursos.org
mortiz@bancderecursos.org
Tel: 93 217 71 54 i 679 416 825

grup gsr
Carla Vidal
Comunicació – Premsa
932 412 755 · 659 609 599
prensa@grupgsr.com
grupgsr.com

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.